Köp- & leveransvillkor
1. Allmänt
Webbplatsen wshops.se och webbshopen på webbplatsen (gemensamt ”Webbplatsen”) tillhandahållas av Färgprodukter Plym & Co Aktiebolag (”vi”, ”oss” eller ”wsh*ops”), org.nr 556223-5399, med adress Sporregatan 13, 213 77 Malmö.
De här allmänna villkoren (”Villkoren”) tillämpas på köp som konsumenter gör på Webbplatsen. Genom att besöka och/eller att göra en beställning på Webbplatsen bekräftar du att du gör ditt köp i egenskap av konsument samt accepterar och samtycker till innehållet i villkoren. Försäkra dig om att du har läst igenom och förstått Villkoren innan du gör din beställning.
Vi förbehåller oss rätten att ändra Villkoren utan att meddela dig i förväg, genom att lägga upp nya Villkor på Webbplatsen. Den version av Villkoren som gäller för din beställning är den version som finns tillgänglig på Webbplatsen när du gör din beställning.
De här Villkoren begränsar inte dina lagstadgade rättigheter som konsument. Om du tillförsäkras mer långtgående rättigheter genom lag än vad som framgår av Villkoren, kan du alltid använda dig av dina lagstadgade rättigheter.
2. Beställning och Betalning
Du måste vara minst 18 år och konsument (dvs. inte ett bolag eller en återförsäljare) för att få handla på Webbplatsen. När du lägger en order kommer du att få ett e-postmeddelande som bekräftar att vi tagit emot din beställning. E-postmeddelandet bekräftar bara att vi har tagit emot din beställning och är inte ett godkännande av din beställning. Själva köpeavtalet ingås först när din betalning har godkänts, din beställning har administrerats och vi skickar en beställningsbekräftelse till dig med e-post.
Vi förbehåller oss rätten att inte godkänna din beställning, oavsett anledning. Vi förbehåller oss också rätten att annullera en godkänd beställning om varan du har beställt inte finns i lager dina fakturauppgifter är felaktiga, vi inte kan leverera till den angivna leveransadressen det har angetts fel pris för varan på Webbplatsen vi har anledning att misstänka bedrägeri, du är under 18 år eller till följd av Force Majeure-händelse (se nedan).
Om vi nekar eller annullerar din beställning så kommer vi att kontakta dig och, om möjligt, göra vårt bästa för att hitta en alternativ lösning.
När du lagt din order och den accepterats i våra system har vi tekniska svårigheter att annullera eller ändra din order. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig på bästa sätt men vårt förhållningssätt är att du som sista utväg får ta emot din order och skicka tillbaka den i retur igen.
Vi erbjuder säker betalning genom krypterade betalningslösningar som tillhandahålls av Stripe och Paypal (februari 24). Vilka betalningsmetoder som finns tillgängliga kan variera beroende från tid till annan.
3. Priser och Moms
Alla priser på Webbplatsen är inklusive mervärdesskatt (moms) och exklusive eventuella leveranskostnader.Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på Webbplatsen utan föregående meddelande.
4. Leverans
Beställningar som är gjorda på Webbplatsen skickas från vårt lager i Malmö. Vi skickar beställningar varje arbetsdag och försöker leverera din beställning så snabbt som möjligt. Leveranstiden kan variera, men den uppskattade leveranstiden är 2-5 arbetsdagar och anges i kassan innan du slutför beställningen samt i leveransbekräftelsen.
För att undvika leveransförseningar, säkerställ att du anger riktig faktura- och leveransinformation. Alla beställningar skickas med spårbar leverans och du kan följa ditt paket med hjälp av spårningsinformationen som finns i orderbekräftelsen. Om du har några frågor om din leverans, eller behöver hjälp att spåra ditt paket, kontakta kundtjänst.
Leveranskostnader och -sätt kan variera från tid till annan (t.ex. i samband med kampanjer).
Leveranskostnad och leveranssätt* Sverige: Postnord, fri frakt* om du handlar för 999 kr eller mer. Under 999 kr tar vi ut en fraktkostnad på 59 kr. Väljer du hemleverans kostar den 199 kr. * För hemleverans av större/tyngre varor som levereras med transportör tar vi ut en leveransavgift från 99 kr.
*Faktisk leveranskostnad och leveranssätt för din order kan skilja sig från vad som anges ovan och kommer att anges i sammanställningen innan du slutför beställningen samt i orderbekräftelsen. Ej uthämtade paket kommer att returneras till wsh*ops och du får stå returfrakt och hanteringskostnader (f.n. 199 kr).
5. Ångerrätt
Du har en lagstadgad ångerrätt som innebär att du har rätt att frånträda avtalet (dvs. ett köp du har gjort på Webbplatsen) utan att ange något skäl inom 14 dagar. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, som du anger, tar varan i fysisk besittning (om din beställning levereras i separata försändelser beräknas tidsgränsen från dag då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, som du anger, tar den sista varan i fysisk besittning).
Vill du utöva ångerrätten ska du skicka oss ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet via e-post till våran kundtjänst.
För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Om du frånträder detta avtal kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig, bland dem också leveranskostnader (men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder). Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något.
Vi får vänta med återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.
Du ska återsända varan till oss utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna fjortondagarsperiod löpt ut.
Du är ansvarig endast för varornas minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.
6. Frivillig Returpolicy
6.1 wsh*ops har vidtagit nödvändiga och lämpliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder i syfte att skydda dina personuppgifter mot otillbörlig åtkomst, användning, förändring och radering. Till exempel har vi inbyggda behörighetsbegränsningar i våra system och skyddar data med hjälp av brandväggar och kryptering.
7. Dina rättigheter
7.1 Du har rätt att, i enlighet med vad som följer av tillämplig dataskyddslagstiftning, när som helst begära att få tillgång till de personuppgifter som behandlas om dig. Du har vidare rätt att få dina felaktiga personuppgifter rättade, att vi ska sluta behandla samt radera dina personuppgifter, att behandlingen av dina personuppgifter begränsas, att utöva din rätt till dataportabilitet, samt att invända mot behandlingen av personuppgifterna.
7.2 För det fall du skulle vilja utöva någon av dina rättigheter, vänligen kontakta oss:
Färgprodukter Plym & Co Aktiebolag (wsh*ops)
Sporregatan 11, 213 77 Malmö, Sweden
e-post: (info@wshops.se) (skriv ”Dataskydd” som ämne)
7.3 Du har även rätt att när som helst inge klagomål till tillämplig tillsynsmyndighet om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med tillämplig dataskyddslagstiftning:
Integritetsskyddsmyndigheten
Box 8114, 104 20 Stockholm
www.imy.se